۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

معاون آموزش و پرورش بوشهر:

کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر برگزار می‌شود

کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حقدوست صبح سه‌شنبه در آئین افتتاحیه اردوهای مجازی راهیان نور با بیان اینکه اردوی راهیان با مشارکت سپاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا از سال گذشته برگزاری اردوی فرهنگی به شیوه مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور در جزیره مقاوم خارگ به عنوان نماد ملی مقاومت به شیوه حضوری برگزار می‌شود.

حقدوست با بیان اینکه اردوی راهیان نور یک کار عظیم فرهنگی است، افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا، الگوپذیری از شهدا، بازخوانی و یادآوری رشادت‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس از اهداف اصلی برگزاری این اردو است.

وی راهیان نور را احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: باید دستاوردهای انقلاب را که نتیجه رشادت‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت است، برای نسل جدید تشریح شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین عنوان کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود که راهیان نور یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق این هدف است.

حقدوست با اشاره به سابقه استان بوشهر در مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی گفت: شهیدان رییسعلی دلواری، نادر مهدوی، حسین صافی و احمدی جوان سند پرافتخار مقاومت بوشهری‌ها هستند.

وی یادآور شد: ما به عنوان وارثان این شهدای گرانقدر عهد می‌بندیم که همواره مدافع آرمان انقلاب و ولایت باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری تاکنون ۵۸۲ یادواره شهید تحت عنوان "لاله‌های روشن" اظهار کرد: در ادامه برگزاری یادواره‌های شهدا برای اولین بار کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 5430773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha